Oogsten KW21 liggers A7
Aandachtspunten bij het oogsten waren mogelijke beschadigingen door de vele benodigde boorgaten, zowel voor het doorboren van de einddwarsdrager als voor de hijsvoorzieningen. Doordat door de druklaag de originele hijsvoorziening ontbrak, waren er gaten nodig door de flenzen van de ligger om de hijskettingen aan te kunnen brengen. Het lukte om deze gaten netjes aan te brengen, waarbij gekozen is om één gat te maken door de twee flenzen van de naastliggende liggers.
Er diende daarbij rekening mee gehouden te worden dat er een voorspanstreng kon worden beschadigd. Ook het plaatsen van de liggers op de vrachtwagen vroeg aandacht omdat de vrachtwagenchauffeur voorkeuren heeft m.b.t. posities van de ondersteuning van de liggers t.o.v. de assen van de trekker met oplegger. Bij het transport is het van belang dat de liggers correct worden ondersteund om risico van scheuren t.g.v. de aanwezige voorspanning te voorkomen.
De projecten staan veelal onder een grote tijdsdruk en wegafzettingen zijn al vroegtijdig aangevraagd. Daarmee kunnen de projectbelangen groter worden dan het zorgvuldig oogsten van liggers. Bij onwerkbaar weer moeten werkzaamheden opnieuw ingepland worden. Bij KW21 was dit niet nodig zodat de matchmaking niet onder tijdsdruk is komen te staan.
Doordat het zagen en boren met water gepaard gaat, is het niet wenselijk om dit tijdens een vorstperiode te moeten doen, zeker i.v.m. de veiligheid voor het autoverkeer.